Saturday, July 14, 2007

سرحان فى ايه


يا ترى أنا كنت بفكر فى إيه

وهل هذا الوقت كافى للتفكير العميق

ولكن لما هذا الوقت بالذات الذى بدأت أفكر فيه بعمق

وإلى أى الاتجاهات كنت أنظر وانا افكر او اسرح زى ما بيقولوا

ماذا حدث عندما انتبهت المعلمة لى وانا سرحان

ماذا حدث بعد الحصة وفى الشارع وفى البيت



..........................................


مش فاكر انا كنت بفكر فى ايه إلا ان هذا الجهد من التفكير أكيد وراه حاجة جامده مش مخليانى اركز فى الحصة

الوقت كان كافيا لحالة الإستجمام الفكرى

يبدو اننى اخترت الوقت المناسب للسرحان بعيدا عن
لأن انا لو سرحت وانا فى الشارع ممكن اخبط فى عمود أو اقع فى الترعة

كنت انظر من خارج شباك الفصل إلى الشجرة الجميلة بالخارج
لاسيما وفيها الهدوء الراحة الجميلة

أكيد المعلمة نهرتنى على كده وقالت ليه كلام يخلينى اركز معاها

ماذا حدث بعد الحصة وفى الشارع وفى البيت لا أتذكر إنما هذه لقطة من طفولتى الجميلة

No comments: